FIAT PUNTO EDC15C6 0281001955



Fiat PUNTO 2 sterownik EDC15 immobilizer komunikujący się po CAN, w testach emulator FIAT CAN.



FORD TRANSIT ECU VISTEON ECCV





Ford TRANSIT uszkodzony czytnik na stacyjce został zastąpiony przez emulator FORD DST, pojazd został przywrócony do pracy.


PASSAT 3C ECU SIEMENS PPD1.5



Grupa VAG z systemem VAG4 (WFS4) nie należy do "pierwszoligowego" targetu dla producentów emulatorów immo , głównie ze względu na relatywnie łatwe dopasowanie elementów systemu immobilizera fabrycznego oraz fakt że auta z tą generacją zabezpieczenia są stosunkowo młode i opłaca się je przywracać do oryginału (prawidłowo serwisować).

Jednak z czasem pojawi się zapotrzebowanie na możliwość uruchomienia tych aut bez procedur dopasowania np.  tuning, konwersje silników lub większy export na rynki mniej rozwinięte technologicznie... wtedy emulator VAG4(WFS4) zdobędzie większą popularność rynkową.

Firma ECU SERWIS produkuje emulator do systemu WFS4 (VAG-immo4).
Do dopasowania emulatora potrzebujemy dane : CS + 2  bajty MAC oraz kodu marki.
Na zdjęciu powyżej ECU Siemens PPD1.5 z testowym emulatorem VAG4 CAN.


FORD FOCUS MK1 ECU DELPHI



Focus MK1 TDCI brak kluczyka z transponderem i wzmacniacza na stacyjce, emulator immobilizera FORD pozwolił na uruchomienie samochodu i poruszanie się na czas naprawy fabrycznego systemu.


PEUGEOT 307 HDI ECU siemens SID803A


PEUGEOT 307 ECU SAGEM S2000-28



KIA SORENTO 2.4 Benzyna ECU KEFICO 39121-38330




KIA Sorento rocznik 2005 benzyna silnik 2.4L wyciekający płyn z uszkodzonej nagrzewnicy zniszczył moduł immobilizera, po uzgodnieniu z klientem zastosowano specjalnie opracowany emulator dzięki któremu auto odpala teraz bez problemu.


NISSAN ALMERA ECU Lucas - system NATS2






Powszechnie stosowane metody wyłączenia immobilizera powodują nieprawidłową pracę silnika .
Sterownik trafił do firmy ECUSERWIS po nieudolnej próbie wyłączenia systemu immobilisera poprzez modyfikację za pomocą  pseudo oprogramowania do wykonywania tzw. immo-off, auto zapalało jednak kultura pracy oraz powtarzalność uruchamiania auta nie zadowalały klienta.

Do tego systemu montujemy specjalnie opracowany emulator sytemu NATS2/4, sterownik nie podlega żadnej modyfikacji, cały czas pracuje w fabrycznym ustawieniu.


MAZDA MX-5 ECU B6MU


MAZDA MPV 2.0 DIESEL RF5G 18 881C


SUZUKI BALENO 1.3 rok 1999 ECU 33920-65G4

Suzuki BALENO -   Po rozładowaniu akumulatora brak możliwości uruchomienia samochodu, kontrolka silnika impulsuje.

Zamontowano emulator immobilizera SUZUKI który pozwoli uruchomić samochód.

 


RENAULT FLUENCE ECU VALEO V40 237011353R





Renault Fluence system na kartę, sterownik VALEO V40 choruje na utratę synchronizacji ECU - UCH.
Problem powstaje podczas próby rozruchu na rozładowanym akumulatorze, w celach testowych aby wyeliminować przyczynę powstawania usterki od strony UCH, założono emulator immobilizera RENAULT CAN 2 Generacji.

 

SUZUKI SWIFT 1.0 ECU 33920-68E4



System immobilisera Suzuki 1 i 2 generacji nękają częste problemy wynikające z utraty synchronizacji lub uszkodzenia puszki immobilizera.
Emulator suzuki zastępuje uszkodzona puszkę ,klucz, cewkę czytającą klucz, elementy okablowania ...


TOYOTA COROLLA 1.3 E10 1996  ECU 89661-1A500



System immobilizera fabrycznego toyota niby niezawodny ... ale po latach zdarza się że nie opłaca się odbudowywać do oryginału, w tej corolli na elementy systemu składały się : Cewka czytająca transponder, wzmacniacz sygnału z cewki, puszka immobilisera oraz wiązka elektryczna , Sterownik ECU (nie posiadający zewnętrznej pamięci serial eeprom).
Zadanie uruchomić samochód, cel został osiągnięty poprzez stworzenie nowego HW i SW emulator immo TOYOTA .

FORD FOCUS 1 1.6 ECU ECC-V





Benzynowy Focus ze sterownikiem ECC-V, system z transponderami texas crypto, brak możliwości uruchomienia.
Zlecenie uruchomić auto, krótkie rozpoznanie problemu i diagnoza:
Uszkodzony czytnik kluczyka+stłuczony transponder, te przyczyny zaowocowały praktycznym zastosowaniem projektu emulator immobilizera FORD.

PEUGEOT 307 ECU ME744



Słaby akumulator spowodował uszkodzenie danych w pamięci procesora w module BSI efekt: brak możliwości uruchomienia auta, do czasu prawidłowej naprawy czyli uruchomienia BSI zastosowano emulator immo PSA pozwalający uruchomić pojazd.


MB W210 ECU LUCAS CR1


HONDA ACCORD ECU KEIHIN 37820-RBA-G03



Słaby akumulator podczas rozruchu powoduje cykliczną utratę synchronizacji systemu immo fabrycznego
lekarstwo - emulator honda (
metody stosowane do wyłączania immobilizera w tym modelu ECU prowadzą do błędu wewnętrznego oraz w przypadku skrzyni automatycznej wprowadzają ją w tryb pracy awaryjnej, aby zachować prawidłową pracę ECU są dwie możliwości - odbudowa systemu immobilizera lub założenie emulatora.)


RENAULT KANGOO 1.5DCI ECU DCM3.4



Zalane UCH i cześć instalacji, zastosowano emulator immobilizera renault CAN_2  drugiej generacji do nowszych pojazdów.

RENAULT CLIO2 1.2 8V ECU S2000RPM



Dioda LED na zegarach zapalona na stałe, brak zezwolenia na rozruch, częsta usterka w CLIO2 i pochodnych.
Emulator renault CAN eliminuje wadliwe elementy systemu pozwalając uruchomić auto, ECU S2000RPM oraz S2000RPTM to częsty gość w serwisach na usterki związane z systemem immobilizera fabrycznego.


KIA CARNIVAL 2.9 CRDI ECU DELPHI 39102-4X520



KIA CARNIVAL 2.9 CRDI 2003 usterka systemu SMARTRA powoduje brak możliwości uruchomienia samochodu, kontrolka immobilizera nie zapala się po włączeniu kluczyka, dość nie przyjemne uszkodzenie które objawia się czasowo
czyli auto raz zapala raz nie.
Zastosowano EMULATOR immobilizera do systemu smartra3.

MERCEDES W210 E200 benzyna ECU VDO MSE 0225459232

Starsze MERCEDESY W140,W129,W202,W210,VITO  z silnikami benzynowymi z systemem FBS2 na podczerwień lub transponder sprawiają liczne kłopoty elektronikom naprawiającym system immobilizera tych aut. Do sterowników BOSCH oraz VDO zakładamy emulator FBS2.

DAIHATSU SIRION 1999 motor EJ-DE, ECU 89560-97204



Standardowy problem tych pojazdów utrata synchronizacji systemu blokady fabrycznej.

Po kilku zapytaniach ze strony warsztatów opracowałem emulator immobilizera dla DAIHATSU system IMS-04C.

HYUNDAI ATOS ECU 39110-02740 S02808224

Uszkodzony moduł immobilizera zastosowano emulator hyundai, zastępujący uszkodzony immobox SHIN CHANG SIS-01


HONDA CIVIC VII generacji ECU KEIHIN 37820-PLR-G22, 37820-PMA-E12, 37820-PMA-E72



Uszkodzony moduł imoes, metody stosowane do wyłączania immobilizera w tym modelu ECU prowadzą do błędu wewnętrznego oraz w przypadku skrzyni automatycznej wprowadzają ją w tryb pracy awaryjnej, aby zachować prawidłową pracę ECU są dwie możliwości odbudowa systemu immobilizera lub założenie emulatora.


OPEL Vectra B ECU SIMTEC 56 




Mazda 323, 626, Premacy, MPV, MX-5 wszystkie typy sterowników ECU
Emulator można założyć do wszystkich MAZD z zewnętrznym immobilizerem firm TEMIC, MITSUBISHI, LUCAS,TRW.





Zgubione klucze, na wyraźne życzenie klienta zamontowano emulator systemu immobilizera Mazda, emulator programuje się pod oryginalne słowo kodowe bez zmian w eeprom ECU (oczywiście na życzenie jest możliwa zmiana kodu) .
Emulator MAZDA stosujemy także w przypadku powtarzającego się błędu P1624 (brak komunikacji  PCM - IMMO).
Emulator można założyć do wszystkich MAZD z zewnętrznym immobilizerem firm TEMIC, MITSUBISHI, LUCAS,TRW.


Nissan Almera N16 ECU MEC20-605 system NATS5



Uszkodzony moduł NATS5 emulator dopasowany pod oryginalny kod synchronizacji, bez zmian w eeprom ECU.
Emulator pasuje do wszystkich NISSANÓW z systemem NATS5 i 5.6 dopasowanie odbywa się poprzez dopisanie bajtów synchronizacji do ECU lub sprzętem diagnostycznym z pomocą PIN kodu określonego dla EMULATORA.

Suzuki Vitara 2,5 V6 33920-67DG



Nissan Terrano 2.7TD, Primera 2.0 TD ECU MSA 0281001550, 0281001629 system NATS4




Jeden z bardziej kłopotliwych ECU w starych nissanach, system NATS2/4, emulator zastępuje uszkodzony immobilizer.


HONDA CIVIC VII generacji ECU Bosch EDC15C7


Uszkodzony moduł IMOES który jest trzecim aktywnym elementem systemu immobilizera fabrycznego zastosowany
emulator do HISS5.

HONDA ACCORD 2001 2.0 16V



Po wymianie akumulatora  impulsuje kontrolka immobilizera i pojazd nie odpala, wyjęcie płytki ze zintegrowanym immo nie daje oczekiwanego efektu (ciężko pali, trzeba długo czekać przed kolejnym rozruchem) zastosowano emulator sygnału immo
HONDA OLD (nie mylić z nowszym systemem HISS5)


CLIO 2 1.6 16V SIRIUS 34


Ciągłe niedomagania czytnika transpondera powodowało błąd immobilizera i brak możliwości rozruchu,

EMULATOR RENAULT CAN rozwiązał problem.


FSO Polonez sterownik DELCO



"Spotkanie po latach" POLONEZ CARO jedyny Polski pojazd z fabrycznym immobilizerem.
 Zadanie:
 eliminacja puszki immobilizera
- wykonano  ;)

NISSAN MICRA sterownik ECU BOSCH 0261204854


Zalany moduł immobilizera, nie opłacalna odbudowa systemu zastosowano emulator NATS2 PWM.

NISSAN NAVARA D22 sterownik ECU ZEXEL



Standardowa usterka Nissana uszkodzenie modułu immobilizera, zastosowane rozwiązanie emulator do systemu NATS5.6

BMW Z3



Pojazd  z zamontowaną chińską kopią , Łotewskiego emulatora. Niestety jakość kopii odbiega od oryginału...
Podróba została zdemontowana po tym jak straciła z pamięci kod ISN i skutecznie unieruchomiła samochód podczas niedzielnych zakupów :), zastosowałem opracowany w firmie ECUSERWIS emulator kodu dla systemu EWS2.


LANCIA Kappa 2.0


Uszkodzony moduł immo brak możliwości uruchomienia, zastosowane rozwiązanie emulator.


JAGUAR XJ6 ECU GEMS6, Sagem/Lucas

Pojazd po tak zwanej "przekładce", system fabrycznego zabezpieczenia składa się z kilku elementów.

Zlecenie klienta:

zaprojektować emulator sygnału immobilizera, w celu wyeliminowania modułu security oraz modułu immobilizera.




MERCEDES VITO W638 silnik 2.2 CDI

Mercedes Vito W638 podczas rozruchu na słabym akumulatorze cyklicznie tracił tzw. kod synchronizacji , po analizie uszkodzenia okazało się że utrata danych następuje z winy uszkodzonego MCU motorola HC908 w module WSP , po uzgodnieniu z klientem zastosowano emulator immobilizera CAN dla systemu CR1 mercedes.




MAZDA PREMACY, 323 TD - P1649 błąd EPROM pompy

Mazda 323, Premacy itp. z silnikiem diesla posiadają na pompie moduł przechowujący kalibracje pompy, w przypadku uszkodzenia w/w części, komputer silnika nie może pobrać danych kalibracyjnych celem skorygowania dawkowania paliwa.

Objawy :

Migająca kontrolka świec żarowych

Błąd w ECU - P1649

Silnik nie rozwija mocy (pracuje do 3000 obr.)

na zdjęciu oryginalny EPROM -




W trakcie analizy uszkodzenia okazało się że metodą laboratoryjną można odzyskać dane z uszkodzonej pamięci
W efekcie powstał emulator pamięci EPROM dla tego systemu z możliwością zapisu danych kalibracyjnych, po zamontowaniu w samochodzie ECU odczytuje z niego odpowiednie dane, pracuje poprawnie  i nie zgłasza błędów.



MITSUBISHI Odzyskiwanie kodu synchronizacji :

W pojazdach firmy mitsubishi tzw. immobilizer fabryczny zagościł ok. 1995 roku, od tamtej pory jest to jeden z ciekawszych i nie do końca rozpracowanych systemów zabezpieczenia fabrycznego , który często przysparza warsztatom o specjalizacji auto-elektronika kłopotów w naprawie i prawidłowej diagnostyce.

Opisze tu jeden z przypadków który często występuje  w w/w systemie, dotyczy to systemów stosowanych od ok. 1995 roku do ok. 2002 roku.

Pacjent  : MITSUBISHI GALANT rok produkcji 2000 , silnik 4D68

Elementy systemu:

ECU - Sterownik silnika z procesorem o zakodowanym symbolu, brak narzędzia do odczytu, i ewentualnej edycji danych w celu odzyskania kodu synchronizacji.

Zastosowany system mikroprocesorowy nie posiada zewnętrznej pamięci serial eeprom do przechowywania danych błędów, nastaw/adaptacji, kodu synchronizacji z immobilizerem, jak w większości starych ECU mitsubishi.

IMMOBOX - Sterownik immobilizera w obudowie metalowej z zewnętrzną pamięcią danych serial eeprom xicor X24C01.

KLUCZYK - Klucz z transponderem 4C (texas o stałym kodzie )

Objawy:

Błąd w ECU nr.47 - immo failure

Błąd w IMMO nr.21 - immo failure

Efekt:

Brak możliwości uruchomienia pojazdu, pomimo zastosowania metody czasowej, czyli 30 minutowy postój z załączoną stacyjką oraz przeprowadzenia  powtórnego zakodowania klucza/kluczy.

Instalacja sprawna, inne przyczyny wykluczone.

Naprawa:

Zestawienie sytemu "na stole", ECU + IMMO-box + pętla czytająca klucz + klucz z transponderem.

Analiza danych z diagnostyki wykluczająca nieprawidłowe rozpoznanie klucza, lub czasowe zablokowanie systemu, w tym badanie oscyloskopowe stopnia końcowego wzmacniacza w.cz sterownika immobilizera (lubią się zepsuć tranzystory końcowe)  -  wniosek : hardware sprawne

Analiza logu komunikacji pomiędzy ECU a IMMO wykazała że sterowniki nie mogą się powtórnie "zsynchronizować" gdyż została utracona stała część kodu synchronizacji (3 bajty).

Wniosek:

Należy  "wyciągnąć"  z ECU stały kod synchronizacji aby wpisać go w pamięci IMMO  x24c01 w celu nawiązania powtórnej synchronizacji.

Rozwiązanie :

Dzięki wcześniejszym obserwacjom i analizom logów z komunikacji  tego systemu, napisane zostało oprogramowanie wykorzystujące luki w protokole wymiany danych ECU - IMMO, które pozyskuje potrzebne dane , obrabia je (są zakodowane)  wyświetla w postaci jawnej i nadającej się do bezpośredniego "wpisania" do puszki immobilizera.

Po wpisaniu pozyskanych bajtów stałej części kodu synchronizacji sterowniki zsynchronizowały się po następnym włączeniu zapłonu.

FORD RANGER 2004 zgubione klucze :

Ten FORD okazał się ciekawostką techniczna w zakresie kluczy i systemu immobilizera, jest to brat  "bliźniak" mazdy BT-50 , zastosowane w nim sterowniki są pochodzenia Japońskiego.

zastosowane moduły :

ECU - sterownik MELCO (mitsubishi electronic corp.)  podobny do sterowników stosowanych w pojazdach marki MITSUBISHI.




IMMOBOX  - firmy mitsubishi, dane przechowywane w MCU motorola 68HC805P18, użyty transponder Temic crypto (8C), identyczne moduły immo stosowane są pojazdach marki mazda.




Zastosowane rozwiązanie :

Po  uzgodnieniu  z klientem zamontowano emulator sygnału immobilizera, oprogramowanie emulatora zostało napisane specjalnie pod ten sterownik ze względu na niewielkie różnice w stosunku do innych ECU stosowanych w mazdach.


Renault Scenic i SIRIUS32 1.6 16v



Z zadziwiającą regularnością mam przyjemność "podnosić" ECU SIRIUS32 po nieudolnych próbach samodzielnego zamontowania emulatora do renault przez domorosłych elektryków samochodowych, efekt zawsze ten sam: naprawa ECU plus montaż właściwie zaprojektowanego emulatora...