RENAULT KANGOO 1.5DCI ECU DCM3.4



Zalane UCH i cześć instalacji, zastosowano emulator immobilisera renault CAN_2  drugiej generacji do nowszych pojazdów.

RENAULT CLIO2 1.2 8V ECU S2000RPM



Dioda LED na zegarach zapalona na stałe, brak zezwolenia na rozruch, częsta usterka w CLIO2 i pochodnych.
Emulator renault CAN eliminuje wadliwe elementy systemu pozwalając uruchomić auto, ECU S2000RPM oraz S2000RPTM to częsty gość w serwisach na usterki związane z systemem immobilisera fabrycznego.


KIA CARNIVAL 2.9 CRDI ECU DELPHI 93102-4X520



KIA CARNIVAL 2.9 CRDI 2003 usterka systemu SMARTRA powoduje brak możliwości uruchomienia samochodu, kontrolka immobilisera nie zapala się po włączeniu kluczyka, dość nie przyjemne uszkodzenie które objawia się czasowo
czyli auto raz zapala raz nie.
Zastosowano EMULATOR immobilisera do systemu smartra3.

MERCEDES W210 E200 benzyna ECU VDO MSE 0225459232

Starsze MERCEDESY W140,W129,W202,W210,VITO  z silnikami benzynowymi z systemem FBS2 na podczerwień lub transponder sprawiają liczne kłopoty elektronikom naprawiającym system immobilisera tych aut. Do sterowników BOSCH oraz VDO zakładamy emulator FBS2.

DAIHATSU SIRION 1999 motor EJ-DE, ECU 89560-97204



Standardowy problem tych pojazdów utrata synchronizacji systemu blokady fabrycznej.

Po kilku zapytaniach ze strony warsztatów opracowałem emulator immobilisera dla DAIHATSU system IMS-04C.

HYUNDAI ATOS ECU 39110-02740 S02808224

Uszkodzony moduł immobilisera zastosowano emulator hyundai, zastępujący uszkodzony immobox SHIN CHANG SIS-01


HONDA CIVIC VII generacji ECU KEIHIN 37820-PLR-G22, 37820-PMA-E12, 37820-PMA-E72



Uszkodzony moduł imoes, metody stosowane do wyłączania immobilisera w tym modelu ECU prowadzą do błędu wewnętrznego oraz w przypadku skrzyni automatycznej wprowadzają ją w tryb pracy awaryjnej, aby zachować prawidłową pracę ECU są dwie możliwości odbudowa systemu immobilisera lub założenie emulatora.


OPEL Vectra B ECU SIMTEC 56 




Mazda 323, 626, Premacy, MPV, MX-5 wszystkie typy sterowników ECU
Emulator można założyć do wszystkich MAZD z zewnętrznym immobiliserem firm TEMIC, MITSUBISHI, LUCAS.



Zgubione klucze, na wyraźne życzenie klienta zamontowano emulator systemu immobilisera Mazda, emulator programuje się pod oryginalne słowo kodowe bez zmian w eeprom ECU (oczywiście na życzenie jest możliwa zmiana kodu) .
Emulator MAZDA stosujemy także w przypadku powtarzającego się błędu P1624 (brak komunikacji  PCM - IMMO).
Emulator można założyć do wszystkich MAZD z zewnętrznym immobiliserem firm TEMIC, MITSUBISHI, LUCAS.

Nissan Almera N16 ECU MEC20-605 system NATS5



Uszkodzony moduł NATS5 emulator dopasowany pod oryginalny kod synchronizacji, bez zmian w eeprom ECU.
Emulator pasuje do wszystkich NISSANÓW z systemem NATS5 i 5.6 dopasowanie odbywa się poprzez dopisanie bajtów synchronizacji do ECU lub sprzętem diagnostycznym z pomocą PIN kodu określonego dla EMULATORA.

Suzuki Vitara 2,5 V6 33920-67DG



Nissan Terrano 2.7TD, Primera 2.0 TD ECU MSA 0281001550, 0281001629 system NATS4




Jeden z bardziej kłopotliwych ECU w starych nissanach, system NATS2/4, emulator zastępuje uszkodzony immobiliser.


HONDA CIVIC VII generacji ECU Bosch EDC15C7


Uszkodzony moduł IMOES który jest trzecim aktywnym elementem systemu immobilisera fabrycznego zastosowany
emulator do HISS5.

HONDA ACCORD 2001 2.0 16V



Po wymianie akumulatora  impulsuje kontrolka immobilisera i pojazd nie odpala, wyjęcie płytki ze zintegrowanym immo nie daje oczekiwanego efektu (ciężko pali, trzeba długo czekać przed kolejnym rozruchem) zastosowano emulator sygnału immo
HONDA OLD (nie mylić z nowszym systemem HISS5)


CLIO 2 1.6 16V SIRIUS 34


Ciągłe niedomagania czytnika transpondera powodowało błąd immobilisera i brak możliwości rozruchu,

EMULATOR RENAULT CAN rozwiązał problem.


FSO Polonez sterownik DELCO



"Spotkanie po latach" POLONEZ CARO jedyny Polski pojazd z fabrycznym immobiliserem.
 Zadanie:
 eliminacja puszki immobilisera
- wykonano  ;)

NISSAN MICRA sterownik ECU BOSCH


Zalany moduł immobilisera, nie opłacalna odbudowa systemu zastosowano emulator NATS2 PWM.

NISSAN NAVARA D22 sterownik ECU ZEXEL



Standardowa usterka Nissana uszkodzenie modułu immobilisera, zastosowane rozwiązanie emulator do systemu NATS5.6

BMW Z3



Pojazd  z zamontowaną chińską kopią , Łotewskiego emulatora. Niestety jakość kopii odbiega od oryginału...
Podróba została zdemontowana po tym jak straciła z pamięci kod ISN i skutecznie unieruchomiła samochód podczas niedzielnych zakupów :), zastosowałem opracowany w firmie ECUSERWIS emulator kodu dla systemu EWS2.


LANCIA Kappa 2.0


Uszkodzony moduł immo brak możliwości uruchomienia, zastosowane rozwiązanie emulator.


JAGUAR XJ6 ECU GEMS6, Sagem/Lucas

Pojazd po tak zwanej "przekładce", system fabrycznego zabezpieczenia składa się z kilku elementów.

Zlecenie klienta:

zaprojektować emulator sygnału immobilisera, w celu wyeliminowania modułu security oraz modułu immobilisera.




MERCEDES VITO W638 silnik 2.2 CDI

Mercedes Vito W638 podczas rozruchu na słabym akumulatorze cyklicznie tracił tzw. kod synchronizacji , po analizie uszkodzenia okazało się że utrata danych następuje z winy uszkodzonego MCU motorola HC908 w module WSP , po uzgodnieniu z klientem zastosowano emulator immobilisera CAN dla systemu CR1 mercedes.




MAZDA PREMACY, 323 TD - P1649 błąd EPROM pompy

Mazda 323, Premacy itp. z silnikiem diesla posiadają na pompie moduł przechowujący kalibracje pompy, w przypadku uszkodzenia w/w części, komputer silnika nie może pobrać danych kalibracyjnych celem skorygowania dawkowania paliwa.

Objawy :

Migająca kontrolka świec żarowych

Błąd w ECU - P1649

Silnik nie rozwija mocy (pracuje do 3000 obr.)

na zdjęciu oryginalny EPROM -




W trakcie analizy uszkodzenia okazało się że metodą laboratoryjną można odzyskać dane z uszkodzonej pamięci
W efekcie powstał emulator pamięci EPROM dla tego systemu z możliwością zapisu danych kalibracyjnych, po zamontowaniu w samochodzie ECU odczytuje z niego odpowiednie dane, pracuje poprawnie  i nie zgłasza błędów.



MITSUBISHI Odzyskiwanie kodu synchronizacji :

W pojazdach firmy mitsubishi tzw. immobiliser fabryczny zagościł ok. 1995 roku, od tamtej pory jest to jeden z ciekawszych i nie do końca rozpracowanych systemów zabezpieczenia fabrycznego , który często przysparza warsztatom o specjalizacji auto-elektronika kłopotów w naprawie i prawidłowej diagnostyce.

Opisze tu jeden z przypadków który często występuje  w w/w systemie, dotyczy to systemów stosowanych od ok. 1995 roku do ok. 2002 roku.

Pacjent  : MITSUBISHI GALANT rok produkcji 2000 , silnik 4D68

Elementy systemu:

ECU - Sterownik silnika z procesorem o zakodowanym symbolu, brak narzędzia do odczytu, i ewentualnej edycji danych w celu odzyskania kodu synchronizacji.

Zastosowany system mikroprocesorowy nie posiada zewnętrznej pamięci serial eeprom do przechowywania danych błędów, nastaw/adaptacji, kodu synchronizacji z immobiliserem, jak w większości starych ECU mitsubishi.

IMMOBOX - Sterownik immobilisera w obudowie metalowej z zewnętrzną pamięcią danych serial eeprom xicor X24C01.

KLUCZYK - Klucz z transponderem 4C (texas o stałym kodzie )

Objawy:

Błąd w ECU nr.47 - immo failure

Błąd w IMMO nr.21 - immo failure

Efekt:

Brak możliwości uruchomienia pojazdu, pomimo zastosowania metody czasowej, czyli 30 minutowy postój z załączoną stacyjką oraz przeprowadzenia  powtórnego zakodowania klucza/kluczy.

Instalacja sprawna, inne przyczyny wykluczone.

Naprawa:

Zestawienie sytemu "na stole", ECU + IMMO-box + pętla czytająca klucz + klucz z transponderem.

Analiza danych z diagnostyki wykluczająca nieprawidłowe rozpoznanie klucza, lub czasowe zablokowanie systemu, w tym badanie oscyloskopowe stopnia końcowego wzmacniacza w.cz sterownika immobilisera (lubią się zepsuć tranzystory końcowe)  -  wniosek : hardware sprawne

Analiza logu komunikacji pomiędzy ECU a IMMO wykazała że sterowniki nie mogą się powtórnie "zsynchronizować" gdyż została utracona stała część kodu synchronizacji (3 bajty).

Wniosek:

Należy  "wyciągnąć"  z ECU stały kod synchronizacji aby wpisać go w pamięci IMMO  x24c01 w celu nawiązania powtórnej synchronizacji.

Rozwiązanie :

Dzięki wcześniejszym obserwacjom i analizom logów z komunikacji  tego systemu, napisane zostało oprogramowanie wykorzystujące luki w protokole wymiany danych ECU - IMMO, które pozyskuje potrzebne dane , obrabia je (są zakodowane)  wyświetla w postaci jawnej i nadającej się do bezpośredniego "wpisania" do puszki immobilisera.

Po wpisaniu pozyskanych bajtów stałej części kodu synchronizacji sterowniki zsynchronizowały się po następnym włączeniu zapłonu.

FORD RANGER 2004 zgubione klucze :

Ten FORD okazał się ciekawostką techniczna w zakresie kluczy i systemu immobilisera, jest to brat  "bliźniak" mazdy BT-50 , zastosowane w nim sterowniki są pochodzenia Japońskiego.

zastosowane moduły :

ECU - sterownik MELCO (mitsubishi electronic corp.)  podobny do sterowników stosowanych w pojazdach marki MITSUBISHI.




IMMOBOX  - firmy mitsubishi, dane przechowywane w MCU motorola 68HC805P18, użyty transponder Temic crypto (8C), identyczne moduły immo stosowane są pojazdach marki mazda.




Zastosowane rozwiązanie :

Po  uzgodnieniu  z klientem zamontowano emulator sygnału immobilisera, oprogramowanie emulatora zostało napisane specjalnie pod ten sterownik ze względu na niewielkie różnice w stosunku do innych ECU stosowanych w mazdach.


SUZUKI BALENO 1.3 rok 1999 - Uszkodzony moduł fabrycznego immobilisera:

Suzuki BALENO -   Po rozładowaniu akumulatora brak możliwości uruchomienia samochodu, kontrolka silnika impulsuje.

Badanie kompletu ECU i IMMOBOX  wykazało 2 uszkodzenia:

1 - Tranzystory sterujące cewką czytająca transponder

2 - Uszkodzenie danych w obszarze kodu synchronizacji w pamięci EEPROM sterownika silnika.

Zastosowane rozwiązanie :

Zamontowano emulator sygnału immobilisera który wyeliminuje uszkodzony moduł i pozwoli uruchomić samochód.






Renault Scenic i SIRIUS32 1.6 16v



Z zadziwiającą regularnością mam przyjemność "podnosić" ECU SIRIUS32 po nieudolnych próbach samodzielnego zamontowania emulatora do renault przez domorosłych elektryków samochodowych, efekt zawsze ten sam: naprawa ECU plus montaż właściwie zaprojektowanego emulatora...